I N S P I R A T I O N

Här har det varit tomt idag... Jag har inte varit sugen liksom :)

Men i alla fall, nu måste jag berätta! Jag var med dem här från Pyramid på Näringslivsdagarna här i Helsingborg innan idag. En liten mässa kan man säga som är i 2 dagar som hålls på Sundspärlan då det är meningen att man ska inspireras, nätverka, se & lyssna på andra företag osv. Så en man som jobbar här på Pyramid och är delägare, Micco, höll ett litet seminarium. Och fy tusan vad grym människan är! Så fruktansvärt bright, påläst och INSPIRERANDE. Jag bara njöt när jag satt där och lyssnade samtidigt som det pirrade i hela kroppen på något sätt. Jag fick en riktig flash back från UF-tiden och sista, eller möjligt vis de två sista, åren på gymnasiet. Tror inte det finns något som kan få igång mig så som en riktigt grym föreläsare, idé eller liknande som inspirerar så otroligt mycket. Jag blir alldeles varm inombords. Det låter säkert helt mysko, men det är något som händer med mig när jag ser hur drivna och målmedvetna folk är och som tycker det de sysslar med är det bästa de vet. DET är inspiration. Vackert.

Ja, så han pratade om varumärket. Skillnaden på varumärke, varan, pris, värde, emotionellt tänkande & rationellt tänkande. Han är en av de 10 främsta inom det området i Sverige, varumärkesutvecklare. Jobbat som direktör och hit och dit i både den ena och den andra delen av världen. Aaeh, vet inte vad jag ska säga. Blir lika tagen av hans kreativitet varje gång.

Over and out. xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0