nytt working place!

Yes, äntligen blir det av! Nästa måndag, alltså om exakt en vecka, så börjar jag jobba på ett nytt ställe. Delvis...

För tillfället jobbar jag heltid på en reklambyrå i Helsingborg, Pyramid Communications. De är Sveriges största B2B-byrå, dvs Business To Business, och jobbar också mycket internationellt. Därför är det en ära att jag utan utbildning eller några större kunskaper fick en praktikplats här från augusti fram till december (jul). Men, eftersom de är så pass stora betyder det också att de är många som arbetar här, som har extremt mycket och göra under extrema deadlines. Därför har jag inte fått så mycket uppgifter osv, svårt för alla att hinna med helt enkelt.
.
Så nu ska jag gå ner till halvtid här, det blir skönare för båda parterna. De slipper leta uppgifter till mig så hysteriskt och jag slipper ha lite och göra vilket gör mig fullkomligt galen! Aktivera mig, PLEASE. Det kliar i hela kroppen på mig! Jag är alltså inte den som nöjer mig med att gå hit och få betalt utan jag måste ha och göra, hela tiden. Därför börjar jag om en vecka också halvtid på en reklambyrå i Ängelholm, Comotion, där de verkligen behöver extra hjälp. Utöver att jobba med annonser och liknande i InDesign så ska jag också jobba lite med en mode-site. Men mer om det senare :)
.
Comotion

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Fy vad roligt för dig, grattis till nya jobbet :) Jag hittade din blogg via google, minns inte vad jag letade efter men fastnade lite när jag såg vad du pysslade med och så. Jag läser till originalare och gör också praktik nu.

Ska snart ut och söka jobb men filar lite på arbetsproverna först. Starkt jobbat att få jobb utan utbildning :) Är du helt självlärd? Vad blir din tjänst för något? Formgivare?

2010-10-25 @ 18:10:04
Postat av: Louise

SV: hittar ingen bloggadress till dig så antar att du inte har någon:) så får bli svar här! va kul :D låter som en klok idé. meningen med den här praktiken (som det är) var att jag själv skulle känna efter om jag verkligen vill göra detta, om det passar mig även om jag är mkt intresserad av det... Och då är det art drector jag är inriktad på. tyvärr har det inte vatt så mkt på denna arbetsplatsen som gett mig en insikt i det, men jag hoppas på mer nu när jag kommer till det andra, nya stället :) ja jag är helt självlärd på det jag kan förutom att jag gick en InDesign kurs på 4 hakvdagar. men efter detta får jag ju söka en utbildning som kan ge mig allt jag behöver. Var pluggar du? :)

2010-10-26 @ 10:07:38
URL: http://bylouiseemilia.blogg.se/
Postat av: Marie

Spännande :) Vilken utbildning har du tänkt gå, eller funderar på?



Jag pluggar på Jensen Education i Stockolm, deras originalarutbildning som är på 1,5 år.



Lycka till med allt! :)

2010-10-26 @ 22:02:53
Postat av: Louise

Ja, någon slags AD-utbildning. Är väldigt intresserad av Fassion Media linjen på Londons Fashion Collage!



Okej. Antar att den är bra :) Tack det samma!

2010-10-27 @ 13:06:14
URL: http://bylouiseemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0